Η Βαρκελώνη (Barcelona) είναι πόλη της Ισπανίας, πρωτεύουσα της κοινότητας (comunitat) της Καταλωνίας. Η πόλη έχει μακρά ιστορία. Η σημερινή πόλη ιδρύθηκε κατά τον πρώτο αιώνα στην θέση του παλαιοϊβηρικού Μπάρκενο και ονομάστηκε από τους ρωμαίους Colonia Iulia Augusta Paterna Faventia Barcino.
Κατά τον 2ο αιώνα χτίστηκαν τείχη και η πόλη άρχισε να μεγαλώνει ως τμήμα της ρωμαϊκής επαρχίας που είχε όμως πρωτεύουσα την Tarraco, σημερινή Ταραγόνα.
Σήμερα η Βαρκελώνη είναι μια από τις πιο επιθυμητές πόλεις για τουρισμό του Σαββατοκύριακου στην Ευρώπη και διαθέτει καλή ποιότητα ζωής. Πλούσια πολιτιστική ζωή (παιδιά της πόλης είναι ο Σαλβαδόρ Νταλί, ο Χουάν Μιρό, ο Αντόνι Γκαουντί και για ένα διάστημα και ο Πάμπλο Πικάσσο), μεσογειακό κλίμα, πολύ καλές ευκαιρίες διασκέδασης (πολλά μπαρ, καλά κλαμπ) και ψυχαγωγίας (μερικά πολύ καλά μουσεία όπως το MNAC και MACBA) και καλές θέσεις εργασίας.
Το Bicing είναι το όνομα ενός «κοινοτικού προγράμματος ποδηλάτων» στη Βαρκελώνη που εγκαινιάστηκε το Μάρτιο του 2007, παρόμοια με την υπηρεσία Vélô στην Τουλούζη, Vélo'v στη Λυών και Vélib στο Παρίσι, και χρησιμοποιεί προφανώς το ίδια σύστημα και τα ποδήλατα με τα ποδήλατα πόλεων της Στοκχόλμης.
Ο σκοπός του είναι να καλύψει τις μικρές και μέσες καθημερινές διαδρομές μέσα στην πόλη με έναν φιλικό τρόπο κλίματος, σχεδόν χωρίς τη ρύπανση (ειδικά την εκπομπή του λεπτότερου μοριακού θέματος), θόρυβο οδοστρωμάτων, κυκλοφοριακή συμφόρηση και να πάρει τις αστικές οδούς με τα μη ρυπαντικά οχήματα
Το συμβούλιο πόλεων και η Clear Channel διαχειρίζονται και διατηρούν το σύστημα. Για να το χρησιμοποιήσουν, οι χρήστες πρέπει να αποκτήσουν μια ετήσια ιδιότητα μέλους. Αυτήν την περίοδο το δίκτυο αποτελείται από περισσότερους από 400 σταθμούς για να δανείσει και να επιστρέψει πάνω από 3000 ποδήλατα που διανέμονται σε όλο το σύστημα. Οι σταθμοί είναι τοποθετημένοι μέσω των περισσότερων από τις επίπεδες περιοχές της πόλης με μια απόσταση περίπου 300 έως 400 μέτρων μεταξύ καθενός, με πολλά που τοποθετούνται δίπλα στις στάσεις δημόσιων συγκοινωνιών για να επιτρέψουν τη συνδυασμένη χρήση. Οι σταθμοί μετρό έχουν συνήθως τις πινακίδες που δείχνουν τις θέσεις των κοντινότερων σταθμών Bicing. Τα ποδήλατα μπορούν να παραχωρηθούν από, και να επιστραφούν, σε οποιοσδήποτε σταθμό στο σύστημα, διευκολύνωντας τους ποδηλάτες. Κάθε σταθμός πρέπει μεταξύ 15 και 30 αυλακώσεων στάθμευσης να καθορίσει και να κλειδώσει το ποδήλατο.
Για να νοικιάσει κάποιος ένα ποδήλατο απλώς περνάει μια rFID-κάρτα σε ένα σταθμό του συστήματος που προσδιορίζεται προσωπικά από το σύστημα, το οποίο ξεκλειδώνει έπειτα ένα ποδήλατο από το πλαίσιο υποστήριξης. Τα ποδήλατα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τα πρώτα 30 λεπτά χωρίς το πρόσθετο κόστος, με τους επόμενους ημίωρους φραγμούς (μέχρι 2 ώρες) που κοστίζουν σε 0.50 € κάθε ενός. Η χρήση ενός ποδηλάτου για περισσότερο από 2 ώρες τη φορά είναι αποθαρρυνμένη με ένα ποσοστό ποινικής ρήτρας 3 € ανά ώρα, αλλά και με τη δυνατότητα να ακυρωθεί η ιδιότητα μέλους σας μετά από ορισμένες χρήσεις παραπάνω από 2 ώρες.
Για να επιστραφεί ένα ποδήλατο απλά τοποθετείται σε μια εφεδρική αυλάκωση σε έναν σταθμό Bicing: το ποδήλατο αναγνωρίζεται αυτόματα και είναι κλειδωμένο στη θέση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου